mattisborgen

Direktlänk till inlägg 26 december 2014

Want som cheese for all that whine!

Av Matthias - 26 december 2014 19:30

  Gnäller som en skolflicka igen! Fick ett stort NO NO av doktorn att flyga då det tydligen är stor risk att trumhinnan kan smälla och det kunde vara lite småfarligt med en infektion då min hörsel kunde påverkas permanent. Så nu är resan uppsjuten till den 30e efter en ny avtalad tid med doktor mengele den 29e. måste säga att det är olustigt att vara på sjukhus och få massa apparater kopplade på en (syresättnings mätare, blodtryck) Mm, och särskilt när doktor är genuint förvånad över att den antibiotika jag tryckt ansiktet fullt med inte har funkat, sen att han väljer att små skratta lite under masken och säga "hmph if it doesn't work it doesn't work" hjälper inte när det känns som en kniv sticker ut ur kraniumet. hade lite svårt att dölja min avsaknad av humor så ett moment senare fick jag gå och sitter nu hemma men en påse med någon typ av royce rolls i karamell form. något bittra 2 veckor för mig! värsta är att man är jävligt ensam här när skiten träffar fläkten. Ska bli så nice att fira nyår med lite bekanta ansikten, Garanterat kommer skumpan flöda den kvällen!

   

 
 
Ingen bild

Fan Bülow

26 december 2014 22:50

god jul på dej.
Vi tänker på dej, inte kul o va sjuk o ensam.
Familjen hälsar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matthias - 29 oktober 2019 10:11

2 Dagar i Fujikawaguchiko har gått, har varit småstressad hela tiden på grund av det mulna vädret och avsaknaden av fujiberget! men efter en hel dag av regn hade jag flax!       Löpte iväg som en galning för att hinna fota berget från de mer p...

Av Matthias - 24 oktober 2019 07:03

    Här har det vandrats! har spenderat mina första dagar med att åka tåg och vandrat i timmar ofta utan mål. Har dock fyllt i ett måste som jag missade förra gången jag var här! Tokyo university (bilden lägst till höger). Första bilden ä...

Av Matthias - 22 februari 2015 17:23

En dålig blandning av lathet kasst internet och massa resande har resulterat i undermåligt innehåll på bloggen men här kommer lite bilder på vad vi har pysslat med de senaste veckorna iallafall     EN SELFIE! skäms lite över att jag blev övert...

Av Matthias - 2 februari 2015 08:48

Har nu anlänt till Australien med mil långa stränder märklig fusk brittisk accent och schysst utsikt från stor balkong "Fina Dagar"   Lallade in på den lokala tobaks butiken för att införskaffa mig lite gift pinnar! Har aldrig skrattat så mycket so...

Av Matthias - 23 januari 2015 16:54

Då var det snart dags att dra vidare som sagt, biljett och visa fixat till australien den 31a januari så en vecka har man kvar att yra runt på detta ställe. Måste jag säga att det varit ganska nice att bara driva runt här i asien. så nu blir det att ...

Ovido - Quiz & Flashcards